W piątek 21 czerwca w II Liceum Ogólnokształcącym w Ostrowie Wielkopolskim podczas zakończenia roku szkolnego odbyło się podsumowanie projektu „Misja Afryka”, w ramach którego uczniowie zebrali 10 441 złotych. Pieniądze te zostaną przeznaczone na dożywianie dzieci na Madagaskarze – relacjonuje Karolina Binek.

Maria Zarycka, Gabriela Walczak, Grzegorz Hoffmann, Agnieszka Skrzypek i Kinga Zielińska to pięcioro uczniów II LO w Ostrowie Wielkopolskim, którzy przy współpracy z oblackim Stowarzyszeniem Lumen Caritatis zorganizowali projekt „Misja Afryka”. Jego celem jest pomoc najuboższym dzieciom, które zamieszkują Madagaskar. W związku z tym młodzież zorganizowała internetową zbiórkę oraz stworzyła stronę internetową i profile w mediach społecznościowych, na których można znaleźć informacje dotyczące tej wyspy oraz malgaskiej codzienności przedstawionej z perspektywy pracujących tam misjonarzy oblatów.

W ramach projektu licealiści przygotowali także kiermasz ciast, koncert kolęd oraz koncert utworów współczesnych. Podczas tych wydarzeń słuchacze mogli wesprzeć zbiórkę. Ponadto odbyła się też animacja misyjna w parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gorzycach Wielkich, której parafianie również dołączyli się do zbiórki. Po podsumowaniu tych wszystkich działań ostateczna kwota, która wpłynęła na konto stowarzyszenia wyniosła 10 441 zł.

Zostało to podkreślone przez o. Mateusza Zysa OMI podczas zakończenia roku, na które wraz z Karoliną Binek, również zaangażowaną w projekt, zostali zaproszeni do II Liceum Ogólnokształcącego w Ostrowie Wielkopolskim.

– Potrzeba wiele kreatywności, wytrwałości i zaangażowania, żeby zorganizować zbiórkę związaną z dożywaniem dzieci na odległym Madagaskarze. Tymczasem Marysi, Gabrieli, Grzegorzowi, Agnieszce i Kindze udało się zebrać ponad 10 tysięcy złotych. Oznacza to, że przez najbliższe kilka miesięcy około setka dzieci będzie mogła zjeść pełnowartościowy posiłek – zauważył o. Mateusz Zys OMI, prezes Stowarzyszenia Lumen Caritatis.

Warto też dodać, że projekt „Misja Afryka” otrzymał odznakę Brązowego Wilka na platformie Zwolnieni z teorii, która oznacza, że był najlepszą inicjatywą zorganizowaną w danej szkole.